Stolt matte!


Min lilla gullegris har äntligen kommit till mig!
13 mars, dvs om tre veckor, har han levt i tio härliga år och vi har känt varandra i nästan lika lång tid:)


Och jag är så stolt när jag tänker på hur klok han är. Kan vara jordens klokaste hund! Hur enkelt är det inte att kunna prata med en hund och få rätt reaktion.
Meningar han förstår (förutom ligg, rulla, kryp, stå, snurra mm) är bland andra
- Ät maten, drick vatten.
- Hämta benet/nallen.
- Hoppa upp i soffan.
- Ge mig en kram/puss.
- Sök efter olika saker.
- Jaga katten.
- Hejdå, nu ska Plexus stanna och Linnea gå ut.

Och nu min damer och herrar har det skett två genombrott sedan han kom upp till mig, dvs tre dagar.... Han förstår meningen

- "Först ät upp maten, sedan Plexus promenad".
- "Först ät upp maten, sedan Plexus får godis".

Hur häftigt är det inte att en hund kan orden först och sedan?
Som ni kanske förstår reagerar han mycket starkt på både orden promenad och godis! Han är otroligt petig med maten och äter sällan, att han gjorde det för att få en belöning är så häftigt!

Det andra genombrottet hände när vi varit ute och gått. Medan jag öppnade ytterdörren sa jag till honom något i stil med
-"Nu ska Plexus vara inne själv, och jag ska gå ut igen".
Jag tog av honom halsbandet sedan var han borta. Jag ropade efter honom men fick inget svar, så kikade jag in i tv rummet och där låg han i soffan och tjurade! Så som han alltid har gjort när han ska bli ensam hemma;)

Utan att han såg mig ta på skor eller jacka, så förstod han att jag skulle vända i hallen och gå ut igen! Han kan skilja på ord, och hör inte bara ordet "ut" när jag säger "nu ska linnea gå ut" vilket han har gjort förut. Nu kopplar han ihop Linnea+ ut. Vilket betyder att han ska stanna inne! Succé!


Jag blir så glad av såna här framsteg! Kan vara arbetet på särskolan som får mig så lycklig av de små framstegen! :')



Ett ganska tråkigt inlägg för er andra, men jag skriver som sagt nästan allt för min egen del och det är här är något att minnas! :)


I LOVE YOU!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar